Nicolae Guta - Biografie




Nicolae Lingurar a lucrat in tinerete la Caile Ferate Romane Petrosani, facand parte dintr-o echipa formata numai din rromi. Pana intr-o buna zi, cand toata echipa a fost trimisa in somaj.


"Am lucrat la tarnacop si lopata. Noi, rromii, le avem mai greu cu scoala. Avem mai mult scoala vietii." Apoi a fost angajat la Regia Apelor din Petrosani, unde a lucrat 8 ani.


In timpul perioadei petrecute in curtea Regiei, Nicolae a fost ajutat de un maistru pentru a se califica la locul de munca. "Am realizat eu ca nu e de mine, dar ce sa fac! La Regia Apelor am reusit sa ma policalific, asa ca am devenit sudor-instalator, dat tot nimic nu stiam sa fac. Pe vremea aia munceam opt ore, acum muncesc de doua ori mai mult, dar imi place ceea ce fac."


Imediat dupa Revolutie, Guta a inceput sa cante, descoperindu-si vocatia pentru muzica de petrecere.


S-a lansat la Timisoara, a cantat la Petrosani, in restaurante, iar astazi este printre cei mai cunoscuti cantareti de manele din Romania. Muzica sa se asculta chiar si peste hotare. Inca unul dintre fratii lui a ajuns cunoscut in Valea Jiului, dar nu pentru muzica, ci pentru afacerile cu fier vechi. La fel ca Nicolae, Samir si-a construit o vila imensa in localitatea Iscroni.

A inceput sa cante dupa ureche, dar mai tarziu a studiat acordeonul la Scoala populara de Arta, vreme de un an si jumatate.

"Dintr-o mie de femei" si "As renunta" sunt piesele care i-au adus notorietate si l-au facut pe cantaretul care traia din nunti si botezuri sa depaseasca granitele Vaii Jiului si chiar pe cele ale Romaniei.

0 comments:

Informatii despre cantaretii de manele precum si ultimile stiri , albume ale lor.